Reklamer Nej tak

Her kan du sige Nej tak til reklamer og/eller ugeaviser. Du kan også ændring igen, hvis du fortryder
Generelt

Ny periode - nye mærkater

Den nuværende periode for periode for 'Reklamer Nej tak' udløber med udgangen af 2015. Det er planlagt at alle tilmeldte automatisk bliver fornyet for den næste periode, som er 2016-2018. Og de modtager i løbet af efteråret 2015 nyt mærke til at sætte på deres brevkasse (postkasse).

Hvad er "Reklamer Nej tak"?

"Reklamer - Nej tak" er din mulighed for at undgå reklamer og gratis aviser i din brevkasse.

2 muligheder for at undgå reklamer

"Reklamer - Nej tak"
Du får ikke adresseløse forsendelser; men fortsat lokale ugeaviser og andre skrifter samt aftenskolekataloger og telefonbøger.
"Reklamer og gratis aviser - Nej tak"
Du får hverken adresseløse forsendelser, lokale ugeaviser, andre skrifter, aftenskolekataloger eller telefonbøger.

Ønsker du ikke længere Reklamer?

Klik på Tilmeld dig Nej tak, og sæt prik i feltet "Ønsker du ikke reklamer (Tilmelding)". Du skal også vælge hvilken af de 2 "Nej tak ordninger", som du ønsker.

Hvis du flytter

Du kan først tilmelde din nye adresse, når du er flyttet til adressen, og når Post Danmark har registreret dig på den nye adresse.

Det er typisk 5 hverdage efter, du har meldt flytning til os.

Når du flytter fra en adresse med en "Nej Tak ordning", ophører din tilmelding automatisk. Husk at fjerne ”Nej tak mærket”.

Har du brug for et nyt mærke?

Har du allerede "Reklamer - Nej tak", og ønsker du blot et nyt mærke? Så skal du klikke dig til Nej tak formularen. Du udfylder formularen og sætter en afmærkning feltet: Ønsker du at ændre fra en ordning til en anden (Ændring).

Derudover skal du afkrydse din nuværende ordning nederst på siden. Derefter vil der blive fremsendt et nyt mærke til dig.

Ønsker du at skifte "Nej Tak ordning"?

Vil du skifte fra "Reklamer - Nej tak" til "Reklamer og gratis aviser - Nej tak" eller omvendt gør du som følger.

Du klikker på Nej tak formularen og udfylder formularen. Du sætter en afmærkning i feltet: 'Ønsker du at ændre fra en ordning til en anden (Ændring)'.

Derudover skal du vælge hvilken af de 2 "Nej tak ordninger", som du ønsker at skifte til.

Ønsker du at modtage reklamer igen?

Så klikker du på Nej tak formularen og udfylder dem. Du sætter en afmærkning i feltet: 'Ønsker du at få reklamer igen (Afmelding)'.

Af systemmæssige årsager er det også nødvendig at afkrydse en af de to Nej Tak ordninger nederst på siden. Det er uden betydning, hvilken en du vælger – feltet skal blot udfyldes.

Tilmeldingens varighed

De to "Nej tak"-ordninger fastlægges for en bestemt periode ad gangen. En tilmelding gælder kun i den fastlagte periode, uanset hvor lang tid din adresse har været tilmeldt ordningen. Vi udsender nye selvklæbende mærker ved begyndelsen af en ny periode. Du skal så fjerne det gamle mærke og sætte det nye op. På den måde sikrer vi, at tilmeldinger svarer til mærkningen på adressen.

Mere <br/> information

Din tilmelding får virkning for din adresse som helhed, uanset antallet af beboere på adressen. Du kan ændre dit "Nej Tak til reklamer" til enhver tid, eller du kan også fortryde dit "Nej tak" og igen modtage reklamer.

Klik og læs mere om Nej tak, hvor du kan læse mere om:

  • hvem, der kan tilmelde sig
  • hvilke Nej tak muligheder, som du kan vælge imellem
  • om du kan ændre og afmelde din "Nej tak"
  • hvilke forsendelser, der er omfattet af "Nej tak"
  • hvad du gør ved flytning
  • om de selvklæbende mærker
  • dine klagemuligheder
  • hvor lang tid ordningen gælder ad gangen

 

Vær opmærksom på, at efter tilmeldingen kan der gå op til 2 uger, før omdelingen af reklamer ophører.

Videregivelse af adresser

Når du tilmelder en adresse til en "Nej tak ordning", er det vigtigt, at alle distributører har adgang til oplysningen om, at adressen er tilmeldt.

Derfor er Post Danmark, der tager imod tilmeldinger og registrerer dem i en database, forpligtet til at give andre postvirksomheder og distributører adgang til oplysninger om, at adressen er tilmeldt ordningen. Det er med til at sikre, at adressen får opfyldt ønsket om at undgå reklamer og andre adresseløse forsendelser.

Kontakt

Klagemulighed

Alle afsendere og distributører af adresseløse forsendelser skal respektere din tilmelding til en "Nej Tak ordning".

Ønsker du at klage, skal det ske til distributøren af de adresseløse forsendelser.

To af de største distributører

FK Distribution

Bredebjergvej 6
2630 Taastrup
Tlf.43 43 99 00

Post Danmark

Tietgensgade 37
1566 København V
Tlf. 70 70 70 30

Hvis du ikke ved hvilken distributør, der har omdelt reklamerne, kan du henvende dig til FK Distribution eller Post Danmark.

Er en klage/forespørgsel ikke sendt til den rette distributør, bliver den videresendt til den rette.

Du kan forvente svar inden for 7 dage efter aflevering af klagen.

 
 
© PostNord AB (publ) | Om hjemmesiden | Privacy policy