Adgang, når det passer dig

Du får adgang til Post Danmarks online selvbetjening ved at oprette dig som bruger af ePosthuset. Det er gratis og giver dig mulighed for at slippe for en tur på posthuset.
ePosthuset

Som bruger af ePosthuset får du adgang til:

  • Modtagerflex - vælg selv, hvor vi skal stille din pakke
  • Pakkeboksen - modtag pakker, hvor og når det passer dig
  • Opbevaring af post - og få den efter din ferie
  • Meld flytning for dig og din familie
  • Tidlig post - modtag din post inden kl. 10 eller lej en postboks
  • e-Boks - du kan modtage elektronisk post fra et utal af private og offentlige afsendere

Du kan benytte ePosthuset, hvis du:

  • er fyldt 18 år
  • har dansk personnummer (CPR)
  • har dansk folkeregisteradresse
  • ikke har navne- og adressebeskyttelse i Folkeregistret.

Opret dig som bruger

Første gang du logger på ePosthuset, skal du oplyse din e-mail, dit CPR-nummer og acceptere vores vilkår.

Du kan logge sikkert på med NemID eller en Post Danmark-adgangskode.

Hvis du bestiller en Post Danmark-adgangskode vil du modtage din adgangskode på den adresse, der er registreret hos Folkeregisteret.

Opret dig som bruger

Adgang via mobile enheder

Du kan få adgang til ePosthuset via telefon eller tablet, når du har oprettet en selvvalgt Post Danmark-adgangskode.

Hvis du bruger NemID som adgangskode, kan du let og hurtigt oprette en selvvalgt Post Danmark-adgangskode. Koden oprettes med det samme.

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os på 70 11 22 12 (mandag-fredag kl. 7-18, lørdag kl. 8-14).

Sikkerhed og vilkår

​Du kan oprette dig som bruger af ePosthuset, hvis du har folkeregisteradresse i Danmark,  er over 18 år, har et personnummer og ikke har navne- og adressebeskyttelse hos Folkeregisteret.

Når du tilmelder dig e-Posthuset, registrerer Post Danmark dit personnummer, din postadresse og din e-mail adresse. Post Danmarks regler for indsamling, opbevaring og anvendelse af oplysninger fremgår af privacy policy

Post Danmark er forpligtet til at beskytte dine personlige oplysninger.

Det er kun et begrænset antal medarbejdere med et arbejdsmæssigt behov for at bruge oplysningerne, som har adgang til disse via særlig autorisation.

 

Sikring af dine personlige oplysninger

Logger du på ePosthuset med adgangskode fra Post Danmark, skal du benytte et brugernavn og en unik adgangskode. Den personlige adgangskode er din garanti for, at det kun er dig, der har adgang til data på dit ePosthus.

Du kan også logge på ePosthuset med NemID.

For at sikre kommunikationen af dine personlige oplysningerbenytter vi SSL-kryptering (Secure Socket Layer) med 128-bit kryptering - det kan du se på den lille hængelås, der er i nederste højre hjørne af browseren.

Med SSL-kryptering er du sikker på, at det er Post Danmark, der er afsenderen af data til din pc. Du er desuden sikret, at data ikke ændrer sig undervejs mellem Post Danmark og din pc, og at dine data hemmeligholdes under transporten.

 

Særligt for e-Boks 

Du kan oprette og logge på e-Boks, når du bruger ePosthuset. Denne funktion kræver, at e-Boks registrerer dit personnummer.

e-Boks er dit personlige, elektroniske arkiv på internettet, hvor du kan modtage og gemme din post (www.e-boks.dk). e-Boks giver mulighed for at modtage breve fra de myndigheder og virksomheder, du vælger at tilmelde, samt adgang til dit eget arkiv i e-Boks.

 

Udveksling af oplysninger mellem ePosthuset og e-Boks

For at sikre sammenhæng mellem dine valg i ePosthuset og i e-Boks udveksles dit personnummer eller kundenummer mellem Post Danmark og e-Boks. Det er også nødvendigt for at identificere dig ved fremsendelse af breve fra virksomheder og offentlige myndigheder via ePosthuset til e-Boks.

 

Spørg og få svar

​Her finder du svar på mange af de spørgsmål, vi får om ePosthuset.

Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe til os på 70 11 22 12 eller skrive til os på eposthuset@post.dk.

 
 

Spørgsmål og svar om ePosthuset

  • Du bestiller adgangskoden ved at klikke på "Bestil Post Danmark adgangskode" på login-siden. Herefter vil du blive bedt om at indtaste dit personnummer, dit postnummer og din e-mail-adresse samt at vælge et brugernavn.

    Få dage efter modtager du din adgangskode med posten. Når du skal logge på ePosthuset, bruger du adgangskoden sammen med det brugernavn, du har valgt (som du modtager pr. e-mail). Første gang, du logger dig på, skal du af sikkerhedsmæssige grunde ændre din adgangskode, så det kun er dig, der kender den.

    Du kan også bruge adgangskoden fra en mobil.

  • Du bliver oprettet, når du logger på første gang. Du kan logge på med Post Danmark adgangskode eller med NemId.
  • ​Når du opretter dig i ePosthuset, skal du have et dansk personnummer, du skal være fyldt 18 år og du skal have en dansk folkeregisteradresse. Du må ikke have navne- eller adressebeskyttelse i Folkeregistret.

    Er du på denne måde oprettet som bruger i ePosthuset, kan du fortsætte med at være bruger, hvis du efterfølgende bosætter dig i udlandet.

    Du kan desværre ikke oprette dig som bruger i ePosthuset, efter at du er flyttet til udlandet.

    Vær opmærksom på, at du ikke kan melde flytning til udlandet elektronisk. I stedet kan du kontakte vores kundeservice ved at sende en e-mail til flyt@post.dk eller ved at ringe til 70 10 00 54.

  • ​Ja, du kan få adgang til ePosthuset, hvis du er bosat i Danmark og registreret i Folkeregisteret med personnummer.

    Yes, you can access "ePosthuset" as a foreign resident in Denmark, if you are registered in "Folkeregisteret" and have a social security number. For the moment we don't have "ePosthuset" in an English version.

  • ​Det beder vi om af sikkerhedsmæssige grunde. På den måde kan vi være sikre på, at vi sender adgangskoden til den rigtige person, baseret på adressen, der er registreret i Folkeregisteret.
  • ​Hvis du har glemt din adgangskode, kan du klikke på "Jeg har glemt min adgangskode" på login-siden. Du kommer derefter til en ny side, hvor du ved indtastning af brugernavn og postnummer kan bestille en ny adgangskode.
  • ​Ja, det kan du gøre på din profilside. Husk, at din adgangskode skal være forskellig fra dit brugernavn.
  • ​Du kan enten skrive til os ved at klikke på "Kontakt os" i topmenuen øverst på siden, eller du kan ringe til vores kundeservice på 70 11 22 12 (mandag-fredag kl. 7-18 og lørdag kl. 8-14).
  • ​Vi ønsker at fokusere på de browsere, som 99 procent af vores brugere anvender, nemlig Internet Explorer, Firefox, Chrome og Safari. Vi tester nye funktioner på ePosthuset med disse browsere i de nyeste versioner og fra forskellige typer af devices. Alligevel sker det, at der nogle gange er forskel på, hvad man oplever. Hvis du oplever problemer, må du gerne give besked til vores kundeservice på 70 11 22 12 (mandag-fredag kl 7-18 og lørdag kl. 8-14).
  • ​Ja, for at kunne logge ind på ePosthuset er det nødvendigt, at din browser er indstillet til at acceptere cookies. Det gør du under Funktioner/Indstillinger i dit browser-vindue.
  • ​Det er 'phishing', når personer via massedistribuerede e-mails giver sig ud for at komme fra en virksomhed, bank eller andet og forsøger at lokke kunderne til at indtaste fx kontonummer, kreditkortnummer og pinkoder på en falsk udgave af virksomhedens hjemmeside. Med disse oplysninger kan de få adgang til kundernes personlige oplysninger, bankkonti m.m.

    Vi udsender ikke e-mails med ønske om at kende dit CPR-nummer eller dit password. Du bør aldrig selv sende disse oplysninger i en e-mail eller indtaste dem på en ikke kendt/sikker webside.

    Du kan tjekke en webside ved at kontrollere, om der er et hængelås-ikon nederst på skærmen, inden du taster fortrolige data, fx password, på virksomhedens websted. Er der en hængelås, er forbindelsen kodet, så uvedkommende ikke kan få adgang. Du kan også tjekke identiteten af webstedet ved at dobbeltklikke på hængelåsen. Herved får du vist et certifikat, der fortæller, hvilken adresse certifikatet er udstedt til.

  • ​Informationer, som bliver sendt til dig og fra dig gennem ePosthuset, bliver kodet, så andre ikke kan se disse data, som for eksempel dit personnummer. Dette kaldes kryptering. Den sikre forbindelse opnås ved brug af sikkerhedsprotokollen SSL (Secure Socket Layer), som er indbygget i alle moderne browsere. I ePosthuset anvender vi den sikreste form for kryptering, nemlig 128 bit.
  • ​Nej, det er kun dig, der har adgang til dine adresseoplysninger og tilmeldinger.
  • ​Nej, i den situation kan du desværre ikke benytte ePosthuset.

    Første gang du logger ind på ePosthuset, foretager vi et opslag i CPR-registeret på dit navn og din adresse. Det kan vi ikke gøre, når du har valgt navne- og adressebeskyttelse.

Find



  • Priser 2014

  • Avanceret søgning

  • Se åbningstider, adresse samt hvilke serviceydelser det enkelte sted tilbyder. Eller se, hvor du kan købe frimærker.

    Angiv adresse, postnummer eller by.Du kan også klikke på kortet.

  • Se placering af Pakkeboksautomater

    Angiv adresse, postnummer eller by.Du kan også klikke på kortet.

  • Her finder du Erhvervsindleveringerne


    Angiv adresse, postnummer eller by.
    Du kan også klikke på kortet.

  • Se tømningstider og placering af postkasser

    Angiv adresse, postnummer eller by.Du kan også klikke på kortet.


  • Dagens post

  • Hjælp

    Kort over postnumre og mere information